HTML

Through the school's walls...

Minden ami a NIK és ami mögötte van... :P

Friss topikok

Linkblog

Hát Drága Uram...

2010.02.28. 16:30 RockJoe3

ott van fent a táblán nem igaz, hogy nem látja. Ott van a kettő-kettő banánhüvelyes a maradék kettő meg sima mezei.

Na most nézz a tükörbe és jegyezd meg ezt az arcot, mert kb én is fejet vághattam...
Mindig is utáltam fizikát, elektronikát de hát a Kandó Kálmán Műszaki Főiskolán ez kihagyhatatlan ajánlat.
Úgy látszik nekem nem volt elég az előző féléves digites Bitay-s (ejtsd: bitais) féle "szivattyúpumpálás", nekem ebben a félévben is hozzá kellett fölvennem az Elektronika 2. nevű mennyei kárhozatot. Első két órával nem is volt gond, mert csak a műszereket mutatta be nekünk, mi meg szépen jegyzeteltünk egészen addig amíg nem kapcsolt Bitay elképzelhetetlen sebességre (ezt nézd meg 6:00-tól még mielőtt folytatnád az olvasást) az információáradat vonatkozásában. Eddig valljuk be csak egy átlagos NIK-es órán vehettünk részt. NE DE! Jött a harmadik óra is amikor már saját magunknak kellett csinálni mindent a röpke instrukciók kiosztása. Kb ennyit sikerült leírnom:
-dióda, ellenállás, zener lesz számok -> fölírni
-kapott ellenállás értékét megmérni
-ellenállás értékpár, eredő mérése

Ez alapján gondolom már mindenki vágja, hogy hogyan kell abszolválni az aznapi laborgyakorlatot. Lehet kezdeni - nyitotta meg határozottan az ülés Bitay úrfi.
Lehet kezdeni... Vajon ezzel mire utalhatott? Netán arra, hogy csináljam meg azt amit kéne? Vagy lehet, hogy csak lehet kezdeni vmit, amit még nem kezdtem el soha? Erre sajnos már az utókor sem fog rájönni sohasem.
Lehet kezdeni... De mégis mit? Kaptam 3 kis fehér cetlit, amiből kilógott két vékony fémlábacska meg egy aknakereső felületű dobozt meg csomó kábelt meg volt egy nagy doboz, ami mért ezt-azt:)
Már épp azon voltam, hogy a fejem fölött dagadó kérdőjelet hozzávágom, de Zsolti komám megelőzőtt a kérdéssel. Ugyanis neki se volt fogalma, hogy most merre hány méter...
A válasz kérlek szépen roppant egyszerű volt. Sikerült pár mondatban összeszednie azon gondolatait, melyekkel az önbizalmadat egy messzi-messzi galaxisba helyezte el, ahonnan nem tud visszajönni egy jódarabig (mindezt persze a lehető legnagyobb pókerarccal, ahogy egykori fényképe is illusztrálja).

A kisegítő válaszával tehát nem mentünk semmire, ezért én is bepróbálkoztam nála (nem úgy te butus:)) és ekkor nekem is a fejemhez vágta, hogy hát Drága Uram... (itt a 3 pont egy egy oltást jelképez).
Személyes ellenérzésem ellenére mégis csak meg kell őríznem a tiszteletet, hiszen ő kapott Törzsgárda oklevelet, nem pedig én.
Mellettem levő srác meg úgy kente vágta a dolgokat, hogy én csak néztem, na de nem azért mert Bitay megmutatta neki, hanem mint később kiderült ő olyan szakközépbe járt ahol ezt tanulta... Na mind1 megint szóltam a tanár bácsinak megint leoltott és csak utána jött oda hozzám segíteni. Kb miután elfordult tőlem máris olyan bizonytalanságot éreztem mint a templom egere.
Tanár Úr itt tök káosz van se kép, se hang - mondtam neki teljes őszinteséggel. Ekkor kaptam meg úgy igazán:
"Hát Dárga Uram ott van fent a táblán nem igaz, hogy nem látja. Ott van a kettő-kettő banánhüvelyes a maradék kettő meg sima mezei."
Nah ekkor már erőteljes párolgásba kezdett a respekt és leginkább így láttam volna a törzsgárdás oklevelével.
Úgy látszik ennél az embernél mindig végig kell játszani ezt a hatalmi harcot, h ő mekkora jani mi meg csak szarjanik lehetünk. Valószínűleg az oltásaiból nyeri az erejét mert utána egész emberi formája van és segít is. De ha nem segített volna akkor esküszöm, hogy kalap kabát szevasz Gyuri lett volna az egészből...

 

A következő meglepetés az Valival történt... Ő az a tanci néni aki az informatikai biztonságról tart laborgyakorlatot. Neki köszönhetően most már tudom, hogyha  a vírusirtó programban rányomok a "scan" feliratú gombra akkor nem kezd el szkennelni a nem létező szkennerem, hanem elindul a víruskereső bezony ám. És ha belegondolok abba, hogy ezen tudás megszerzéséhez meg kellett tanulnom a Laplace transzformációt, a bijekciókat, a prüfer-fát, a másodrangú differenciálegyenlet konstansbehelyettesítéssel való megoldását, a poisson eloszlást meg azt hogy a One Time Pad módszerrel az is kijöhet akár jó megoldásként, hogy Vilcsek Zsolt és Liptai Klaudia nemzett egy lovat (ezt nem én találtam ki hanem a tanár mondta:)). Szóval igen nevetséges mi mindenféle szutykot meg kell tanulni ahhoz, hogy egy újabb értéktelen információval gazdagodjon az ember. Hiába érdekel a tárgy maga, egyszerűen a tanár "átitűdje" jellemtelen és én ezt úgy érzem h teljesen kivetül rám is és ez rossz dolog. Már előre látom, h jönnek az órák csinálgatunk ezt-azt aztán majd zh előtti napon megy a brainstorming és akkor ennyi volt a tárgy...

 

Nincs meglepetés négy nélkül: végre megismerhettem az egyik druszámat aki mellesleg egy gizda faszkalap alias Sziklai Zsolt. Nem érdekel engem, hogy ő mekkora császár, mert hogy ő már mi mindent tett le az asztalra, pontosabban lehet, hogy érdekelne, de ilyen hozzáállás mellett biztos, hogy nem fog. Itt konkrétan arra az esetre gondolok, hogy kellett nekünk genetikus algoritmust programozni miután leadta az elméleti szekciót ("hát ezt tudjátok...", "ez semmiség...", "2 sor az egész") és akkor ketten hátul csak néztünk, hogy most akkor hogy is van ez. Mert az elmélet az elmélet a gyakorlat az pedig még mindig gyakorlat. Mindenesetre már javában folyt a progzás és akkor körbenézett ki hol tart s a mellettem levő srác még nem írt semmit (én meg 1 sort:D) és akkor Sziklai a kellemes modorával megjegyezte: "Te még nem írtál egy sort se? Nagyon gáz." Végülis ilyen egy ideális tanár nem? Ebből be kéne szerezni otthonra is egyet. Gondolj csak bele. Leülsz tanulni s közben végig ott figyel téged. Aztán egyszer csak megszólalna: "1 óra alatt csak 5 tételt tanultál meg? Nagyon gáz vagy." Ja persze nem lehetne kikapcsolni sem és megsemmisíteni sem szóval a magas ösztöndíj garantált lenne;)

Jó persze nem csak negatív dolgok történnek a mi drága szeretetotthonunkban hanem pozitívak is. Például ott van Schmuck Balázs, aki szerintem szimpatikus. Bimbódzó kapcsolatunk ott kezdődött amikor VIR vizsgán átengedett egy kettessel. Itt jegyezném meg, hogy szerintem hasonlít egy csöppet a leopárdra, de mi sem bizonyítja jobban emberi mivoltát, hiszen egész felelés alatt a megdermett, hideg által kicsapodótt csillagfényes fikuszát nézhettem. Laborra érdekesmód ezt apró gyöngyöt nem hozta magával, de ettől függetlenül mosolyra derültem az óráin.

A széles mosoly mellett érdeklődéssel figyeltem Molnár András eddigi két előadását IRE_GYAK-on. Egyik poénját még fel is jegyeztem pedig ez ritka nálam:) Épp robotokról szólt az előadása amikoris azt mondta h eléggé abszurd lenne az hogy példuál az lenne a küldetés, hogy fényképezzük le a Plútót és robotok helyett emberek küldenénk. Biztos lenne rá sok jelentkező a következő szlogennel: "35 éves űrutazás csak oda" :DDD

Aki egyáltalán nem változott semmit az a mi drága Gyufánk, de ő megérdemel egy külön post-ot:P

Slussz poén:
-Mi a különbség a NIK és egy fagyizó között?
-Semmi. Mindkét helyre szopni és nyalni járnak be az emberek.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rockjoe3.blog.hu/api/trackback/id/tr671797336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása